2/2025 - Rozwijanie pozarolniczej działalności gospodarczej
OGŁOSZENIE O NABORZE
2/2025 z dnia 03.05.2025r.
Rozwijanie pozarolniczej działalności gospodarczej
Lokalna Grupa Działania „Zielony Wierzchołek Śląska”
działająca na terenie gmin:
Blachownia, Kłobuck, Krzepice, Lipie, Opatów, Panki, Popów, Przystajń, Wręczyca Wielka
Ogłasza nabór wniosków nr 2/2025
i zaprasza Państwa do składania wniosków o przyznanie pomocy w zakresie:
P.1.2. Rozwijanie pozarolniczej działalności gospodarczej (Rozwój DG)
w ramach wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju realizowanej przez Lokalną Grupa Działania ,,Zielony Wierzchołek Śląska” w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027 dla interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS) – komponent wdrażanie LSR
Cel szczegółowy LSR: C.1 – Rozwój innowacyjnej gospodarki
Przedsięwzięcie LSR: P.1.2 – Rozwijanie pozarolniczej działalności gospodarczej.
Wskaźnik rezultatu: R.37 Wzrost gospodarczy i zatrudnienie na obszarach wiejskich: nowe miejsca pracy objęte wsparciem w ramach projektów WPR.
Nabór wniosków będzie trwał od 20.05.2025 r. do 04.06.2025 r.
Limit dostępnych środków w ramach naboru: € 660 000,00 €
Limit dostępnych środków w ramach naboru wniosków został określony zgodnie z zapisami Wytycznych w zakresie zasad ustalania kwoty dostępnych środków w ramach niektórych interwencji Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027, Rozdział IV. Ustalanie kwoty środków dostępnych w ramach naboru, Pkt 6. „LGD i SW dokonują przeliczenia na PLN limitu określonego w EUR w regulaminie naboru wniosków, przy użyciu przedostatniego kursu walutowego ustalonego przez Europejski Bank Centralny, przed miesiącem, w którym dokonywane jest przeliczenie”.
Ogłoszenie – Ogłoszenie o naborze 2-2025.pdf (649,22KB)
Regulamin naboru – Regulamin naboru wniosków - Rozwój DG.pdf (737,92KB)
Załącznikami do regulaminu naboru są:
Załącznik nr 1 – Formularze załączników wniosku o przyznanie pomocy:
- Załącznik nr 1 do WoPP - Oświadczenie właściciela lub współposiadacza nieruchomości - Zał. 1 do WoPP -Oświadczenie właściciela lub współpopiadacza nieruchomości.xlsx (49,77KB)
- Załącznik nr 2 do WoPP - Oświadczenie o kwalifikowalności VAT - Zał. 2 do WoPP - Oświadczenie o kwalifikowalności VAT.xlsx (91,55KB)
- Załącznik nr 3 do WoPP - Szczegółowy opis zadań wymienionych w ZRF - Zał. 3 do WoPP - Szczegółowy opis zadań wymienionych w ZRF.xlsx (15,75KB)
- Załącznik nr 4 do WoPP - Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa - Zał. nr 4 do WoPP – Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa.xls (165,50KB)
- Załącznik nr 5 do WoPP - Oświadczenie małżonka o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy - Zał. nr 5 do WoPP – Oświadczenie małżonka o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy.xlsx (50,45KB)
- Załącznik nr 6 do WoPP – Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim lub o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności - Zał. 6 doWoPP – Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim lub o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności.docx (31,52KB)
- Załącznik nr 7 do WoPP – Informacja o składzie podmiotów wspólnie realizujących operację - Zał. 7 do WoPP - Informacja o składzie podmiotów wspólnie realizujących operację.xlsx (65,77KB)
- Załącznik nr 8 do WoPP – Potwierdzenie niekomercyjnego charakteru operacji - Zał. 8 do WOPP - Potwierdzenie niekomercyjnego charakteru operacji.xlsx (36,77KB)
Załącznik nr 2 – wykaz załączników niezbędnych do przyznania pomocy, które powinny zostać dołączone do WoPP (który wypełnia wnioskodawca) - Zał. 2 do Regulaminu - Wykaz załączników do WoPP.doc (71,50KB)
- Załącznik nr 35 a do Wykazu załączników - Uzasadnienie kryteriów - Zał. 35 a do Wykazu zał. - Uzasadnienie kryteriów.doc (63,00KB)
Załącznik nr 3 – Kryteria wyboru operacji - Zał. 3 do Regulaminu - Kryteria Rozwój DG.pdf (698,82KB)
Załącznik nr 4 – Formularz UoPP wraz z załącznikami:
- Załącznik nr 1 do UoPP – Biznesplan - Zał. 1 do UoPP – Biznesplan.docx (31,29KB)
- Załącznik nr 2 do UoPP – Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych - Zał. 2 do UoPP – Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych.docx (30,29KB)
- Załącznik nr 3 do UoPP – Wykaz działek na których będzie realizowana operacja trwale związana z nieruchomością - Zał. 3 do UoPP – Wykaz działek na których będzie realizowana operacja trwale związana z nieruchomością.xls (27,50KB)
Załącznik nr 5 - Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez LGD - Zał. 5 do Regulaminu - Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez LGD.docx (16,73KB)
Załącznik nr 6 – Instrukcja wypełniania WoPP dla I.13.1 WDR - Zał. 6 do Regulaminu – Instrukcja wypełniania WoPP dla I.13.1 WDR.pdf (2,43MB)
Załącznik nr 7 – Pomocniczy załącznik do instrukcji wypełniania WoPP - Zał. 7 do Regulaminu – Pomocniczy załącznik do instrukcji wypełniania WoPP.pdf (203,68KB)
Załącznik nr 8 – Wykaz załączników do wniosku o płatność (WoP) - Zał. 8 do Regulaminu – Wykaz załączników do wniosku o płatność WoP.pdf (105,72KB)
Załącznik nr 9 – Instrukcja logowania do PUE - Zał. 9 do Regulaminu - Instrukcja logowania PUE.pdf (2,09MB)
Informujemy, że każdy błąd w działaniu PUE, należy niezwłocznie zgłosić na Help Desk ARIMR pod adresem email – arimr_hd@arimr.gov.pl , oraz ewentualnie do wiadomości na adres email LGD.
W sprawach dotyczących funkcjonowania systemu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ARiMR należy się kontaktować z:
Centrum Pomocy ARiMR
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
Tel.: 22 595 02 50
https://pomoc.arimr.gov.pl
Ważne!
Każdy wnioskodawca proszony jest o przesłanie na adres e-mail biuro@lgd-klobuck.pl potwierdzenia wysłania wniosku poprzez PUE ARiMR lub pliku w formacie PDF, który generuje się po wysłaniu wniosku. Umożliwi nam to weryfikację czy faktycznie wszystkie złożone wnioski zostały prawidłowo zaadresowane i czy widnieją w naszej bazie.